luni, 11 martie 2013

Prima datorie a parintilor


Mi-a zis cineva o chestie si m-a pus pe ganduri. Mi-a zis asa:

“Prima datorie a parintilor fata de copii este sa fie ei insisi fericiti!”

Si m-am tot gandit la fraza asta. Cred ca este corecta, profunda si ar trebui sa fie aplicata de toti parintii.

Nu cred ca-ti poti indruma copiii catre fericire daca tu esti frustrat, coleric sau incarcat negativ. Si nici nu-i poti pacali multa vreme cu zambete false pentru a-ti masca tristetea.

 

Copiii se prind incredibil de repede. Si cred inzecit mai mult exemplul parintilor decat sfatul lor.

Adica stiu ca eu fumez un pachet pe zi insa tu sa nu te apuci de fumat ca o sa mori de cancer!
Sau am vrut sa-l las pe tac-tu atunci cand m-a inselat prima oara! Pentru tine am ramas cu el, sa nu cresti fara tata! Dar tu sa nu faci prostia asta, draga mamii!

 

Parintii ar trebui sa se preocupe mai mult de propria fericire. Ar trebui sa devina astfel  modele autentice, inspirationale si credibile pentru copiii lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu